Tuesday, November 15, 2011

Kisah benang dan almari baru

Kalau anda seorang crocheter, pastinya benang akan menjadi salah satu kegilaan anda...betul tak?Kalau tak percaya, cuba tanya geng2 mengait di Yarn Lovers Malaysia (YLM)....mesti semua setuju kan? hehe...
Waktu shopping benang ni kan, kadang2 kita macam tak ingat dunia tak sedar je, semua kaler nampak cantik, dan semua kaler rasa nak cuba...dalam kepala ni ligat dok pikir nak buat macam2...konon2nya lah...last2, semuanya jadi UFO....(saya je kot macam tu...ahaks ;)

Dalam kegilaan saya membeli benang2 kait ni, sedar2, saya dah tak cukup tempat rupanya nak simpan koleksi benang2 saya tu semua...ada yang duduk kat dalam kotak, ada yang menyorok kat dalam plastik, terselit kat almari, dalam laci....dan sebagainya.....huh...macamana nak buat ni ye.....
Bila saya join group YLM, dan tengok koleksi crocheter2 yang lain, barulah dapat idea macam mana nak organize benang2 kait saya, selain daripada rasa tercabar bila tengok orang lain punya yarns yang lagi superb!! hahaha...
Saya pun gunakan lah segala skill yang ada untuk memujuk mr. abah pegi beli almari...yoohoo! mr.abah on je.....kami pun dengan pantasnya terus menuju ke kedai Perabot Triang untuk mencari almari benang idaman saya tu...hehe
Setelah selesai sesi memilih, membelek2 dan tawar-menawar, akhirnya dapat jugaklah saya beli dua almari kecik tu dengan harga rm50...hihi...murah tak?(kena ada skill jugak nak dapat  harga macam ni tau.....xD)

Balik rumah, mr. abah bertungkus-lumus la nak pasang 2 bijik almari ni......he2...sayang abah!
Nasib baik lah si kecik tu dah tertido, kalau tak, emm, lagi tension la abah nak siapkan almari tu....nampak tak botol air vitagen kat tepi tu?hehe...tu upah tu....;) sambil pasang almari,  sambil minum vitagen, baru bertenaga!;)
tengok lah betapa seriusnya mr abah kalau tengah kerja......he2...

pasang, pasang, pasang, akhirnya............SIAP! yeay!! nak tengok? tadaaaaa........
 .....
.....
Aikk?? bila pulak si kecik ni bangun?huhu...punyalah susah dan lamanya abah nak siapkan almari ni, sampai si kecik aleesya pun dah bangun dan sempat jadi model lagi....:)
Oklah, dah panjang sangat ni....saya stop sini dulu ye...esok saya sambung lagi. So, kalau anda nak tengok macam mana rupa almari comel ni dipenuhi dengan benang2 kait saya yang  tak seberapa tu, jangan lupa ikuti "Kisah benang dan almari baru" bahagian 2 pulak, esok ye....(dah macam telenovela pulak entry saya kali ni....hihi)
Ok, jumpa lagi!

6 comments:

  1. wakakakaka!! seronok betul baca entry lia kali ni :D Bestnye dah ada almari khas utk benang2! hari tu akak ckp dgn suami nk beli almari yg berkaca tu utk benang, dia tk bg!! aduhhh...camana nk pujuk dia ni?? anyway, tk sabar akak nk tgk bhg ke2 siri telenovela benang & almari ni :p Yay! Hidup YLM!!

    ReplyDelete
  2. wow.. memang banyak benang boleh masuk dalam almari itu... :) nanti susun ikut warna.. macam kat kedai.. pergh... sungguh menjeleskan sesiapa yang memandang.. muhahahaa..

    Kak Aisyah.. pujuk jgn tak pujuk kak.. semoga dapat almari idaman.. :)

    ReplyDelete
  3. Kak aisyah, sy pujuk nak beli almari murah je, tu yg senang je dapat...kalau akak nak almari yg ada kaca tu,amik masa jg nk pujuk tu...kena masak sedap2 dulu kot!hahah...ok,kak,jumpa lg dalam bhg 2 esok ye..:D

    ReplyDelete
  4. zila,sy dh susun dh benang2 tu semua...xcukup lagi la rupanya...huhu..nak kena beli satu lagi la nampak gayanya!oh!mr abah, nak almari lg satu boleh?..ahaks..;)

    ReplyDelete
  5. seronoknya kak lia dah ada almari benang :) bilalah pula turn saya :p memang organize kalau ada almari kan... tak sabar mau tgk collections2 baru kka Lia

    ReplyDelete
  6. itulah ery, dh lama nk organize benang2 ni semua...skrg bru dpt...he2..collections ery mesti lg banyak kan...share la nt ye....:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews