Friday, October 15, 2010

Jahit Manik lepas raya..

Dah lama rasanya saya tak jahit manik.Dulu rajin jugak dok jahit manik kat baju. Jahit manik beiring la, manjalara la, manik pintal la...macam2 la lagi nama manik2 ni..tapi tu dulu...ye, masa Aleesya tak pandai lagi nak kacau mama dia buat kerja.Sekarang? huh..bercinta nak siapkan sebelah tangan pun..Aleesya sekarang pantang nampak mama dia bawa keluar kotak manik2 tu semua, haa..siaplah dia nak tolong sama.Tak bagi kang menangis pulak..so, jalan yang terbaik tak payah lah jahit manik ye mama...
Yang ni guna teknik manik tabur dan bunga dahlia

Yang ni pulak manik berpintal dan bunga matahari
 Dalam kepayahan ini, ceewah...terasa kagum pulak bila saya berjaya siapkan jahitan manik tempahan ainiyah ni...huhu..3 pasang semuanya. Dah lama ainiyah hantar ni, sebelum raya lagi. Nasib baik baju ni bukan untuk raya, tapi baju lama yang nak di 'makeover'. Sekarang baru boleh siap, sebab tu tajuk entry ni, jahit manik lepas raya...hihi.Tak sempat pulak nak pikir nama untuk jahitan manik saya ni...takpelah, layan jelah ye....
Lastly, manik bunga lalang+dahlia


Lega rasanya berjaya siapkan tempahan ni..boleh la pikir nak jahit manik kat baju sendiri pulak. Tengok orang lain jahit manik cantik2 kat baju,tringin pulak nak try jahit manik crumble mumble yang tengah hot sekarang ni..tapi, dengan adanya assisstant saya yang terover rajin tu, agak2nya berapa tahun bulan baru boleh siap ye?;)

2 comments:

  1. pandai jahit manik jugak wahh bestnye teliti nih org nye hehe

    ReplyDelete
  2. aien,tak pandai sgt pun,saje suka2 jahit..n suka tengok baju yg ada bling2...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews