Wednesday, November 02, 2011

Newsboy hat and baby sneakers

 Hari ni saya nak share salah satu tempahan yang dah saya siapkan sebelum raya hari tu...bukan raya haji ni, tapi raya pose hari tu punya ye, kawan2......ahaks...punyalah lama tak berblog...banyak tempahan2 lama yang saya tak sempat nak share kat sini...takpelah, better late than never kan?kan?heheh...
Tempahan ni dari Rafahah, member masa kat MRSM dulu...banyak betul kenangan masa tu....seronoknya masa jadi student.....hihi....(tiba2 teringat pulak nostalgia dulu2...;)
Ok,ok...jom kita citer pasal hat & sneakers ni pulak ye...rafahah minta saya buat satu set hat dan sneakers untuk baby boy dengan gabungan kaler biru,merah dan putih...bila dah siap macam ni, nampak macam warna tema jersi Malaysia pulak kan?hehe...okla tu....i love malaysia! :)
 
Walaupun agak lambat sikit sampai kepada rafahah, mungkin poslaju busy sikit masa tu....sebab saya pos dalam minggu akhir sebelum raya...risau jugak, nasib baik lah akhirnya sampai jugak...alhamdulillah....:)

Ok,tq rafahah! and see u guys! :))

Tuesday, November 01, 2011

sWEET pINK bABY SuNHaT

 Hai...kata semangat nak berblog, tp xupdate2 jugak blog....ish..ish...ish...:P
Oklah, hari ni nak update dah...ini yang terbaru la ni ye...tempahan dari zuriani, salah seorang cikgu sekolah saya..comel kan warna pink ni?sebab tu lah saya namakan topi ni sweet pink baby sunhat...
Simple je kan?harap2 zuriani gembira dengan design topi ni ye...
Opps, sebelum terlupa. saya nak maklumkan kepada semua yang saya dah pun menukar nama blog mamaleesya@home  kepada
" ~ My Craft Garden~ "
dan bersempena dengan penukaran nama blog ni, ada sesuatu yang istimewa yang akan berlaku...apa ye? tungggguuuu....;)

Friday, October 28, 2011

Entry H.A.P.P.Y :)

 Selamat pagi semua! Apa mood anda hari ni ye?sedih?gembira?bahagia?boring?hehe....mood saya? 
HAPPY!! 
 Yeay! kenapa HAPPY pulak ni....saja, suka2...HAPPY la sebab hari ni kan hari jumaat, esok cuti! lalalalalalala....
Walaupun ada banyak sekolah yang bercuti (cuti berganti) hari ni, tapi takpe saya tak jeles pun....sebab saya tak payah ganti sekolah hari sabtu nanti....

Lagi satu reason kenapa saya nak HAPPY hari ni sebab dah dekat 2 minggu saya bermuram durja tak dapat nak berblog...huhuhu...

Blog saya kan diserang virus malware yang tak berhati perut tu! dalam masa blog saya yang bermasalah tu, lepas seorang, seorang follower saya berkurang...yelah, siapa yang nak follow blog yang bervirus kan?sedih kan?dari 228 orang, sekarang dah tinggal 221....viewer blog pun menurun dengan mendadaknya....:(
nak mengait pun jadi tak ada mood! emm, takpelah, ni semua cobaaaaan......

So, sekarang saya kenalah HAPPY supaya saya dapat bercrochet semula dan share dengan anda semua hasil2 kaitan saya tu...opps, sebelum terlupa, saya nak bagitau ni, yang blog address saya dah berubah ye, cuma tambah "s" dibelakang, menjadi....
http://mamaleesyas.blogspot.com/
Kepada siapa2 yang dah delete saya dari bloglist mereka, jangan lah serik nak berkawan semula dengan saya ye,ye......hehe....kita kawan kan?:))
Ok, jumpa lagi di episod akan datang! sebelum berpisah, terimalah lagu HAPPY ni dari saya....;)

" Lebih baik cinta daripada benci..
lebih baik setia dari iri hati…
menyanyi dan menari sesuka hati…
janji kita..
Happy!! "
:)

Thursday, October 27, 2011

Alhamdulillah.....

 Alhamdulillah....syukur ...blog yang menjadi kesayangan saya ni akhirnya berjaya diselamatkan daripada serangan virus MALWARE!! eiii...geramnya! dan saya pasti bukan blog saya sorang je yang diserang malware yang ganas ni, tapi ramai lagi orang lain yang menerima nasib yang sama....huhu
Lebih kurang sebulan lebih saya dah tak berblog...rinduuuuu sangat rasa kat blog saya ni...tup2..bila buka je blog...waaa!blog ku diserang virus!!!
Haih...macam mana nak buat ni? pening saya, tak tahu nak buat apa...
Tapi nasib baik la ada kawan2 yang baik hati dari Yarn Lovers Malaysia yang sudi berkongsi tips2 macam mana nak buang malware ni...tq so much! luv u olls!:))
Kalau ada sape2 yang masih lagi buntu macamana nak selesaikan masalah ni, ok, anda bolehlah cuba cara2ni ye:

1) Buang dulu mana2 blog/link yang menjadi punca kepada virus ni...ataupun delete kan je dulu semua bloglist yang ada kat blog kita tu...(takpe,lepas ni slowly la letakkan balik ye...)
2) Lepas tu cuba tukar URL address....
buka blog>>klik design>>setting>>dan tukar blog address...create yang baru ataupun tambahkan je huruf 's' kat belakang url tu...(macam yang saya buat...)
3) Cuba view blog....insyaAllah berjaya! 

Tapi, kalau tak berjaya jugak, bolehlah baca kat SINI ye...thanks pada yati yang sudi share link ni di Yarn Lovers Malaysia

Huh...blog dah ok ni, terasa bersemangat semula nak meng'update' projek2 mengait yang terkini dan tertangguh...(konon2 nye lah...).heheh...

Ok, dah mengantuk ni...nak tido dulu...esok baru nak update cerita2 terkini ok?
See u tomorrow! Gud nite semua!!:))

Saturday, September 17, 2011

Salam Lebaran 2011

Salam Idul Fitri buat semua......
Walaupun agak terlewat....tapi masih lagi dalam mood raya kan?:))
Sebenarnya kali ni, rasa tak excited sangat nak buat entry raya lah......sebabnya, kami semua tak ada gambar raya tahun ni! waaaa............:((
Tak tahulah apa yang kelam-kabut sangat di pagi raya tu, saya pun tak tahu....bersiap punya bersiap.....sampai tak sempat nak bergambar, bila tetamu a.k.a budak2 dah mula datang beraya, lagilah tak dan nak bergambar....huhuhu....itulah secebis kisah sedih kami di pagi syawal tahun ni......:(
Yang ada hanyalah gambar anak dara kami yang sorang ni.....
gaya ala2 ayu....he2
tak tahulah apa yang aleesya nak buat tu......
posing bersama zahin (sepupu aleesya)
Tapi takpe, saya dan mr.abah dah plan....kami akan usahakan juga cari masa untuk buat sesi photoshoot raya, oppss silap....post-raya...hahaha.....tungguuu!
Oklah, sekali lagi saya nak ucapkan Salam Lebaran dan tak lupa juga Selamat Hari Malaysia!
Thank U and love U so  much kepada pemilik asal gambar ni, sebab sudi meminjamkan kepada saya...;)

Friday, August 26, 2011

Pastel colour baby beanie

Hi...tinggal 4 hari je lagi nak raya....baju aleesya pun saya tak  jahit lagi ni, kuih raya pun tak bertambah2 lagi nih....(yang handmade lah...yg beli setiap hari bertambah!haha..) baju raya pun tak sempat nak bermanik, bukan salah saya tau...baju raya saya tu yang lambat siap, so tak sempat lah nak bermanik crumble mumble bagi...huh...takpe,takpe, kita aim untuk raya haji pulak ye....;)hi2...
emm.....harap2 semuanya berjalan lancar dan berjaya dibereskan sebelum menjelang hari raya nanti....tahun ni turn hari raya pertama di kampung saya pulak...yeehaa!:D
 Ok, kali ni saya nak tunjukkan baby beanie tempahan dari customer, aida...design ni dipilih oleh aida, pastel colour + 2 bunga kecik......Alhamdulillah, dah pun selamat sampai kepada tuan punya...boleh lah melaram di hari raya nanti ye...:)

Tuesday, August 23, 2011

Dress aliaa

 Tengok tajuk tu betul2..........dress aliaa ye..bukan dress aleesya....hehe....(hai...bila lah mama nak buat dress aleesya pulak ni...)
Dress ni tempahan dari kak mai, khas untuk anak daranya alia, 7tahun....
Tak pernah saya buat dress sebesar ni...biasa buat yang saiz kiut2 je...hihi....
Kak mai dah bagi contoh dress kat saya, so saya ikut jelah betul2 pattern dan saiz dress pengukur tu....dan inilah hasilnya....anak kak mai ni walaupun baru 7 tahun, tapi dia agak bam-bam sikit...hehe...kak mai yang cakap ni, bukan saya ye...:)
Sebenarnya kak mai tempah dress ni sebelum bulan puasa lagi, dan bukan untuk raya pun....tapi nampak gayanya boleh buat pakai raya teruslah ni ye kak mai...
yg ni bahagian belakang....
Anyway, thank you so much sebab sudi menempah dengan saya....:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free counters!

Total Pageviews