Thursday, October 27, 2011

Alhamdulillah.....

 Alhamdulillah....syukur ...blog yang menjadi kesayangan saya ni akhirnya berjaya diselamatkan daripada serangan virus MALWARE!! eiii...geramnya! dan saya pasti bukan blog saya sorang je yang diserang malware yang ganas ni, tapi ramai lagi orang lain yang menerima nasib yang sama....huhu
Lebih kurang sebulan lebih saya dah tak berblog...rinduuuuu sangat rasa kat blog saya ni...tup2..bila buka je blog...waaa!blog ku diserang virus!!!
Haih...macam mana nak buat ni? pening saya, tak tahu nak buat apa...
Tapi nasib baik la ada kawan2 yang baik hati dari Yarn Lovers Malaysia yang sudi berkongsi tips2 macam mana nak buang malware ni...tq so much! luv u olls!:))
Kalau ada sape2 yang masih lagi buntu macamana nak selesaikan masalah ni, ok, anda bolehlah cuba cara2ni ye:

1) Buang dulu mana2 blog/link yang menjadi punca kepada virus ni...ataupun delete kan je dulu semua bloglist yang ada kat blog kita tu...(takpe,lepas ni slowly la letakkan balik ye...)
2) Lepas tu cuba tukar URL address....
buka blog>>klik design>>setting>>dan tukar blog address...create yang baru ataupun tambahkan je huruf 's' kat belakang url tu...(macam yang saya buat...)
3) Cuba view blog....insyaAllah berjaya! 

Tapi, kalau tak berjaya jugak, bolehlah baca kat SINI ye...thanks pada yati yang sudi share link ni di Yarn Lovers Malaysia

Huh...blog dah ok ni, terasa bersemangat semula nak meng'update' projek2 mengait yang terkini dan tertangguh...(konon2 nye lah...).heheh...

Ok, dah mengantuk ni...nak tido dulu...esok baru nak update cerita2 terkini ok?
See u tomorrow! Gud nite semua!!:))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free counters!

Total Pageviews