Saturday, August 21, 2010

Crochet little kerchief

Inilah projek mengait saya yang terbaru.Crochet kerchief ataupun skaf. Kecik je skaf ni.Saya buat untuk saiz baby dalam 6-12 bulan. Ni tempahan kak Anita,cikgu sekolah saya.Skaf ni saya kait guna benang kait yang halus tu,so lambat sikit la nak siapkan.Lebih kurang 2,3 hari la jugak.(ni kalau tanpa gangguan Aleesya ni...kalau tak lagi lambat laa..hihi)
Untuk pattern ni saya gunakan teknik double crochet (dc) je...simple

crochet triangle kerchief
Pandangan dari belakang.Terpaksa pinjam model simpanan ni..sebab model sebenar tak berapa minat nak pakai hiasan kat kepala ni...:(
Kalau ada yang berminat nak kait kerchief macam ni,sebenarnya ada banyak free pattern yang kita boleh dapat kat internet ni..dan ni salah satu link yang ada banyak pattern yang boleh dicuba.
Ok, that's all..jumpa lagi untuk projek yang akan datang!Babai...sayonara!

2 comments:

  1. Cantiklah!! Akak pun ada few patterns utk kerchief ni, ada masa nk buat jgk lah :p

    ReplyDelete
  2. thanks akak!:)tak sabar nak tengok akak punya kerchief pulak..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free counters!

Total Pageviews