Friday, January 25, 2013

Sarung bantal si comel

Pernah jahit sarung bantal tak? sarung bantal ni senang je nak jahit, tapi malasss sangat nak buat kan? tapi baru2 ni tetiba je saya rasa rajin pulak nak menjahit sarung bantal....ekekeke...tak tahulah mimpi apa...agaknya sebab dah lama duduk2 kat rumah ni menghabiskan cuti...mula lah rasa boring kot....(eh, taklah, mana ada boring...saya suka cuti tau!;)

So, pagi selasa yang lepas, saya pun mula lah menyapu sawang habuk2 yang bersepah kat atas mesin jahit kesayangan saya tu, sampai terbersin-bersin.....lepas tu selongkar pulak lemari2 dan laci2 yang penuh dengan kain2 cotton yang saya beli kat kamdar dulu2 tu...
Uihhh, banyak jugak kain cotton saya rupanya ye...hikhik......(syhhh...jangan bagitau kat encik abah ye...;)

Bila dah jumpa kain2 yang agak sesuai........vroom.....vroom...saya pun mula lah mengasah balik skill menjahit saya dengan menjahit sarung bantal untuk si comel berdua tu....

 Jeng...jeng...jeng...
Akhirnya siaplah 6 helai sarung bantal yang kiut-miut ni haa......4 helai untuk adik, 2 helai untuk kakak..
simple, sarung bantal poket je...malas nak beropol-ropol bagai...
macam ni lah rupanya bila dipakaikan kat bantal tu.....bantal peluk pun ada sebenarnya, tapi dah abis dilunyaikan oleh kakak...so, tak payah lah buat baju kat dia sebab dah buruk...;)

 Oraitt, jom tengok model2 cilik saya ni bergaya dengan sarung bantal masing2....:)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 ;)

Oklah, model pun dah buat muka boring tu...jumpa lagi di lain masa ye...babai! :))

5 comments:

  1. olololololo model....kiut2...bantal pon kiut

    ReplyDelete
  2. saya pun suka cuti jugak.. hihihi... :)

    rajinnya cik lia.. saya kalau jahit sarung bantal paling banyak 2 la.. pastu boring.. hihihi..

    ReplyDelete
  3. Dah type comment error la plak.. huhu...

    cantik sarung bantal tu.. ibu and ayah takde sarung bantal baru ke? hihihi

    ReplyDelete
  4. zila; he2...samalah kita...kalau cuti tak pernah cukup!

    nk siapkan 4 helai sarung bantal ni pun sampai 2 sesi tau..pg jahit 2, ptg sambung jahit lg 2...hihi

    * mama dgn abah pakai jelah yg mana ada..:p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews