Tuesday, January 29, 2013

Sarung bantal peluk

Entry kali ni sebenarnya kesinambungan daripada entry yang lepas....kalau dulu saya tunjukkan sarung bantal untuk si comel berdua tu, kali ni saya nak tunjuk pulak sarung bantal peluk a.k.a bantal bucuk aleesya...
Ahaa, ni lah dia bantal bucuk kakak icha...yang dia sayang saangat2 sejak dari baby lagi...huh...sebenarnya comot tau bantal ni....kat dalam gambar tu lepas dah kena servis dengan mama dah ni...

Mulanya rasa malas je nak buat baju kat bantal bucuk ni...tapi bila di tengok2 dan di renung2 kan bantal ni......kesian pulak rasa....emm, saya pun gagahkan lah diri ini untuk jahitkan sarung dia...so, jadilah macam ni rupanya.....
comel la sikit daripada yang kat atas tadi tu kan?... heheh...:)
ececeh....amik gambar posing2 sikit...;)

Dan yang ni pulak projek tergendala untuk hari ini....nak buat kopiah gaza untuk encik abah, tup..tup benang merah habis pulak dah....huhu....dah nak kena keluar beli benang pulak....ni yang malas ni... ( sila jangan percaya ye, dalam hati sebenarnya suka...haha..;)

Nanti encik abah balik, boleh keluar statement macam ni..." abang...abang nak pakai tak kopiah gaza ni? haa, kalau abang nak pakai, jom cepat2 kita keluar pergi beli benang...hari ni jugak mama siapkan kopiah ni ye...ngee.."

heheh....oklah, sementara adik mueez tengah tido tu, saya nak pergi kemas2 rumah dan buat lah apa2 yang patut kat dapur tu dulu ye...

sebelum tu, nak tengok adik mueez tido tak?

kih2....sengih2 mimpi apa la tu agaknya ye...

4 comments:

  1. aiii comeinye die tido tersenyum2.. :)
    Rajinnyee kak lia menjahit..sy pernah jahit sarung bantal..2helai jer..pastu terus give up..sy mmg xberbakat menjahit agaknye.. or sbnrnye sy yg krg sabar.. :D

    ReplyDelete
  2. Best kan ada mesin jahit. Kat sini mesin jahit murah tp x tau le bole pakai kat Malaysia atau tak. Jahit sarung bantal, cadar n langsir sendiri mmg sangat menjimatkan kos.
    Senyum je mueez tido. Bagus dia tak pakai puting :)

    ReplyDelete
  3. aiza; itulah adik mueez mimpi apa la tu..:)
    akak ni bukannya rajin sgt menjahit, tp sbb kesian kt bantal tu dh buruk..huhu..betul lah aiza, menjahit ni kena ada minat dan kesabaran, baru menjadi...

    ReplyDelete
  4. ...aida...; mesin jahit yg ada ni pun mmg sy guna utk jahit benda2 simple kt rumah je...nk jahit lebih2 tak pandai..he2

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews