Friday, July 04, 2014

Selimut patchwork simple2 je.....

Assalamulaikum dan salam 6 Ramadhan....:)

Perasan tak saya rajin update blog sejak akhir2 ni....kenapa ye? hehe....ntah lah....mood rajin dah datang, layan jelah kan...lagipun bulan puasa ni rasa macam banyak pulak masa terluang......

Sebenarnya saya baru je mengimport gambar2 yang dah banyak sangat kat dalam kamera tu, saya pindahkan ke laptop.......huh...banyak juga rupanya gambar2 yang saya ambil dengan niat nak buat entry, lepas tu peram simpan je kat dalam tu....hihihi....so, dengan adanya masa yang terluang ni boleh lah saya share dengan anda semua...tapi cerita2 yang dah tak berapa nak fresh lah ye...hehe.....;)

Hari ni nak citer sikit pasal selimut patchwork yang simple sangat ni......selimut ni aleesya yang punya! he2...mulanya nak buat selimut untuk adik, lepas tu kakak pulak request nak selimut baru...(padahal tidur malam2 tak pernah lekat pun selimutnya....)
So, mama yang baik hati ni pun layan lah permintaan anaknya yang ala2 princess ni...*tiba2...
Ok, ok... jom sambung balik citer....sebenarnya modus operandinya nak buat selimut tampal2 ni adalah sebab nak menghabiskan perca2 yang ada ...ada lah juga gunanya daripada duduk terperap je kat dalam drawer tu....

ni lah selimutnya....simple sangat2 kan....janji kain2 perca tu berjaya digunakan....(walaupun ada banyak lagi sebenarnya....:P


tema purple......:)


Walaupun simple jenuh juga nak menyiapkannya...al maklumlah.....buat kerja tangguh2 ni memang la lambat siap....sampaikan aleesya dah tanya banyak kali dah mana selimut baru dia....he2...kesian kat anak mama....:))

Bila dah siap selimut ni.......emm, seronok sangat la dia.......tengok ni haa...

 
Alahai.....sukanya kakak......:)

Dan sekarang, selimut ni lah yang jadi peneman tidur aleesya setiap malam.....mama suka.....:)
Next project....kita buat selimut patchwork untuk abah aleesya pulak......nak tak bah?? heeee.....:))

4 comments:

  1. Rajinnya Lia buat selimut. Macam ambil masa yang lama yek, nak cantumkan square-square kecik jadi besor selimut. Cantik hasilnya. :)

    ReplyDelete
  2. Yati; kalau pulun buat tak lama nak siapkan selimut ni...masalahnya tangguh2 tu yg jd lama...he2

    ReplyDelete
  3. Salam, wahhh cantiknya ! Pandainya akak jahit~teringin nak buat sndiri, tp xreti guna mesin sgt..wuwu..

    ReplyDelete
  4. lynndamya; thanks....yg ni jahit lurus je...cantum2...cubalah dulu, mesti boleh...kalau rajin,jahit tgn pun boleh...heheh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free counters!

Total Pageviews