Thursday, July 03, 2014

My WIP granny square

Siapa suka kait granny square? angkat tangan!! heheh....kalau orang yang suka mengait mesti tahu apa dia granny square ni...itu bahasa omputihnya...kalau istilah melayunya kerang...saya lah yang panggil macam tu...tak tahu lah kalau ada nama lain hihi....:) tapi saya confuse sikit lah, kenapa nama dia 'granny' square....mungkin agaknya dulu2 kan...golongan nenek2 kot yang suka kait benda alah ni.....ataupun diaorang yang mula2 mencipta pattern ni kan.....haha....

Tak kisah lah kan...yang penting granny square ni senang, simple dan comel untuk dikait....dan pattern ni boleh dipelbagaikan....maksudnya kita boleh buat macam2 contohnya alas meja, selimut, sarung kusyen, beg, baju, sarung kotak tisu dan macam2 lagi lah.......kalau rajin lah..

Projek granny square saya? hehehe...setakat ni hanya berjaya buat alas peti sejuk je....satu letak kat rumah mak kat kampung dan satu lagi kat rumah saya ni.....tapi tak ada gambar ye...lupa pulak nak snap....;)

Dan sekarang ni saya dalam proses nak menyiapkan satu projek granny square yang masih lagi berstatus "unknown"...heehe...sebab tak tahu lagi nak buat apa....main kait je.....suka pulak tengok bila warna2 ni digabungkan....macam comelllll je....macam cantikkkk je...:D

Jom kita tengok sikit macam mana rupa granny square saya ni....tak tahulah nak buat apa ni...any suggestion please........heeee...:)


Gambar ni ambik masa mula2 kait....sekarang dah besar tau granny square saya ni...dah ada 8 ketul dah...hihi...(bangga je bagitau...)
Tapi malas dah nak ambik gambar lagi....tunggu jelah projek ni siap nanti ye....:) harap2 lah berjaya siap...jangan terus berstatus WIP (Work In Progress) dah laa..... ataupun lebih parah lagi bertukar ke status UFO (UnFinished Object) terus..........ahaks....;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free counters!

Total Pageviews