Monday, February 07, 2011

Crochet hook Hamanaka Rakuraku kini milikku!!

Hai semua...seperti yang saya janjikan semalam, hari ni saya nak share dengan anda semua sesuatu yang sangat menarik dan saya sangat2 teruja ni!....hehe..especially untuk crocheter2 di luar sana..mesti ada di kalangan anda yang pernah dengar ataupun terbaca tentang jarum kait buatan jepun ni...yang diberi nama Hamanaka Rakuraku.
Pertama kali saya tahu tentang jarum kait jepun ni bila saya terbaca review yang dibuat oleh Sindarery di blognya Da' Knit.Memang seronok baca review dari Sindarery ni, tambahan pula saya memang dah lama teringin nak memiliki satu set jarum kait yang comel macam ni...walaupun saya agak confuse sebenarnya, nak ke tak nak....takut jugak nanti bila dah beli tak seperti yang diharapkan.....hinggalah Sindarery memberikan link ni pada saya..lepas baca review dari melissa ni, lagilah bertambah semangat nak memiliki set rakuraku ni...
Survey punya survey punya pikir....akhirnya saya tekadkan hati untuk beli set Hamanaka Rakuraku ni! Kenapa saya cakap tekad?sebab harga satu set jarum ni mencecah RM170!!huhu....tapi kalau hati dah suka nak buat macam mana kan?
Akhirnya pada pagi selasa 01/02/11(masa tu tengah bersiap2 nak pergi bercuti...nasib baik lah mamaleesya ni bersiap lambat...hihi) datanglah En. Posmen membawa bungkusan yang memang saya nanti2kan selama ini..
haa, ni lah dia bungkusan dari Hong Kong...

Dan inilah dia Hamanaka Rakuraku  Soft Touch, crochet hook buatan Jepun!!
 Wah! seronok tak terkata!! rasa nak menjerit je...tapi terpaksa kontrol sebab En Posmen tu tak balik lagi...hihi...masuk je kat dalam rumah terus menjerit! yey!sukanya!!
Set Hamanaka Rakuraku ni ada 5 batang jarum semuanya...dan ianya adalah jenis double ended, maksudnya kedua-dua hujungnya ada hook.

Dan saiznya pulak bermula dari saiz 2/0 hinggalah kepada saiz 10/0. Seronok sangat sebab saya tak pernah ada lagi crochet hook yang saiz besar macam ni...tapi tak ada pulak benang yang sesuai...takpe,takpe, akan diusahakan nanti...;)
Dan, setelah mencuba jarum2 yang comel ni, hasilnya, memang selesa sangat bila mengait. Tak kiralah anda memegang jarum dengan cara knife-style ataupun pencil-style, kedua-duanya pun sesuai dengan bentuk jarum ni. Jarum rakuraku ni juga sangat-sangat ringan dan lembut bila digunakan, terasa seolah-olah seperti anda tak memegang jarum pun!! rasanya kalau nak mengait berjam-jam lama pun tak lenguh tangan....hehe :)
Dengan warnanya yang cantik dan pemegangnya yang sangat lembut , memang saya berpuas hati dan berbaloi  sangat memilikinya.....anda bila lagi?heheh....macam iklan pulak...tapi kalau betul2 anda nak mendapatkan jarum kait ni bolehlah menghubungi personal shopper Sindarery. Cuma, rasanya saya nak kena buat case lah untuk jarum2 yang comel ni..barulah bertambah exclusive, kan?

Oklah, rasanya setakat ni dululah entry untuk hari ni...insyaAllah nanti saya akan update kan pula hasil2 crochet menggunakan Hamanaka Rakuraku ni ye...jumpa lagi!

15 comments:

  1. Waaaa seronok yer dpt needle baru! Tk sabar nk tgk project baru Lia nanti ;)

    bila la Fyd nk beli needle baru plak =) kene kumpul2 duit la gini

    ReplyDelete
  2. Kak Lia..... ehemmm...

    Waaaaaaahhh... geraammmnya tengok... comel betullah jarum ni kat dalam gambar.. terasa sudah kelembutan dan keselesaannya lebih-lebih lagi bila baca yang kak Lia kata knife style pun ok sebab saya jenis knife style..aaahhh ni dah naik tempting nak try xD

    thank you so much for the review kak Lia.. tak sabar nak tengok hasil projek kak Lia dengan hook baru ni :)

    ReplyDelete
  3. MisFyd, memang seronok sgt dpt hook baru ni..setiap masa asik nak mengait je rasanya...haha..nt kalau Fyd dh beli jgn lupa buat review ye..:)

    Sindar, tq jadi personal shopper utk akak!memang comel jarum ni ery,dan selesa sgt..akak pun jenis knife style jugak..
    projek baru?tunggu ye..masih lagi dalam proses suaikenal dengan jarum ni..hihi :D

    ReplyDelete
  4. Cantiknya warna dan comelnyer jarum crochet tu . .. Jeles nih ..

    ReplyDelete
  5. RM170?...perggghhh!!! Boleh tahan jugak mahalnya harga jarum neh...hehehe

    ReplyDelete
  6. Aduh,lia.....jealous nye akak tgk jarum2 tu!! Memang akak teringin sgt nk beli jarum jenis ni sejak Ery buat review kat blog dia. Kena kumpul duit dulu...tk boleh jadi ni!! Eeeh...jealous2!

    ReplyDelete
  7. zara, memang jarum ni comel sgt2..:)

    lela, memang mahal harganya..tapi kugagahi juga nak beli!huhu..tapi rasanya berbaloi bila dah pegang dan rasa sendiri betapa comfortnya jarum ni..

    kak Aisyah, jgn lah jeles ye..hehe...sy pun dh lama tringin ni..sebab tu sy beli je as a reward utk diri sendiri..tapi nak kena kumpul duit jugak ni,nk ganti balik duit simpanan yg dh terguna!hahah..

    ReplyDelete
  8. mak oi mahalnya...kena fikir byk kali nih hehe..
    tapi kalo dah minat apa nak buatkan!

    ReplyDelete
  9. alamak jelous le tgk org lain dah ada set jarum crochet.. sy nie tak mampu nak beli.

    ReplyDelete
  10. nonie, betul tu, memang mahal!dan dah fikir banyak kali, tapi hati ni nak jugak beli...hihi

    halizda,akak pun dah lama tringin nak beli ni, sb tu tekadkan hati beli jugak!:)

    ReplyDelete
  11. comelnye set jarum tu..mesti tangan tak sakit kalau guna lama2..boleh tambah projek lah lepas ni:-)

    ReplyDelete
  12. cutenya.... mesti sayang nak gunakan????

    ReplyDelete
  13. Terasa nak juga lah! Thanks for the link.

    ReplyDelete
  14. mahal yah kak hamanakanya ....jealous nye .... ^_^

    ReplyDelete
  15. lilyflowers; mmg agak mahal harganya...tp dh minat punya pasal, gagahkan juga diri ini utk membeli...he2...tp kualiti jarum ni berbaloi dgn harganya...mmg xrugi beli!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free counters!

Total Pageviews