Saturday, January 01, 2011

Kisah budak kecik nak pergi sekolah

      Pada suatu hari,di sebuah bandar yang terpencil, ada seorang budak kecik yang sangatlah tak sabar2 untuk ke  sekolah..walaupun baru berumur 2tahun jagung, budak kecik lagi comel itu sering bertanya kepada mamanya,"mama, icha nak pegi tolah (sekolah) boleh tak?", lalu dengan penuh ayu si mama menjawab, "nantilah, icha kan kecik lagi..icha pegi rumah ibu jelah ye....(ibu ni pengasuh kepada si budak kecik...).Si budak kecik pun berkata, "ok, nanti icha nak pegi tolah,nak lukis,nak main, nak pegi tolah, nak lukis...bla..bla..". "Emm, ok sayang.."jawab si mama dengan penuh kasih sayang...
      Di suatu petang yang indah, mama, dengan hati yang berbunga2 telah berjaya menyoping barang2 si budak kecik yang nak  sangat pergi ke sekolah tu...(pergi sekolah la konon2...)Antaranya, beg sekolah barbie, bekas pensil hello kitty beserta isi dalamnya semua berjenama hello kitty tiruan.:)
Betapa girangnya hati si budak kecik bila mendapat beg sekolah+alat tulis yang diimpi2kannya selama ini...tengoklah ni....
 Dan ini pulak aksi si budak kecik yang tengah excited dengan barang2 sekolah dia...
tu basikal pun dah ready dah tu...
Dan akhirnya, "babai mama! icha nak pegi tolah dah ni..." So, akhirnya tercapailah hajat si budak kecik ni...
muka skema je nak pegi sekolah...hihi
Ok..tamat lah sudah kisah seorang budak yang teringin sangat nak pegi sekolah..tapi tak cukup umur lagi..kesiannn...

Sebelum hari ni bertukar tarikh, saya nak ucapkan 
"SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2011"
dan selamt meneruskan azam2 yang tahun lepas...hihi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews