Thursday, February 11, 2010

Patchwork pillowcase

Hari ni hari Jumaat.Esok hari Sabtu.Hari sabtu cuti!!yeiii...(ingat budak2 je ke suka cuti?cikgu pun sama..haha)
Kali ni saya nak tunjuk hasil jahitan saya yang cukup simple.Pillowcase ataupun sarung bantal.Tapi yang specialnya sarung bantal ni adalah saya buat patchwork lagi!(yes,i like patchwork!) dan kat tengah2 tu saya buat applique bunga tulip.First time buat applique tau...sungguh mencabar kesabaranku....
Sebenarnya projek sarung bantal ni dibuat sebab nak menjayakan misi saya untuk menghabiskan kain2 perca saya tu..kalau misi ni berjaya bolehlah saya memulakan misi yang seterusnya iaitu shopping kain2 cotton yang baru!yeah! ok,ok...berbalik kita pada citer sarung bantal tadi.Bantal ni Aleesya punya yang dijahit oleh tok Aleesya a.k.a mak mertua saya...(harap2 Aleesya tak marah la saya tukar sarung bantal bucuk dia ni...)(abaikan jahitan applique saya yang senget-benget tu ye..)

5 comments:

  1. good idea cara nak menghabiskan scrap fabric yang berlambak-2 tu.. love the applique.. have a wonderful weekend!!

    ReplyDelete
  2. wah..sangat productive lah this week...
    smalam aku dah try jahit sundress...
    x tau lah muat ker tidak...nak bagi daughter kawan kat sekolah...

    lia, mana tempah label tu...sronok gak klu ada label sendiri,kan...

    ReplyDelete
  3. lia, x nmpk pon jahitan applique yg dikatakan senget tu...good job!! cantek2. cny tak jalan kemana2 ke???(busy body plak).

    ReplyDelete
  4. tq sue. i kena belajar lg la nak jahit applique yg lebih kemas..mmg semangat ni nk habiskan scrap fabric yg berlambak tu...(sebenarnya semangat nak borong kain baru!)

    ila; productive ke?hehe..mengisi masa2 yg terluang je ni.terutamanya kalau nmpak aleesya tido.msti nak g godek2 mesin tu..tempek la kt blog sundress yg ko jahit tu...

    aimila; saja ambik gmbar tak clear sgt sebab tak bagi nmpak!haha..kena belajar byk lagi ni..plan nak ke Cameron.tp tak tau la jd ke tak..

    ReplyDelete
  5. Lia,

    Aku pun slalu menjahit time Adam tido,
    tapi lagi slalu menjahit klu tgh stress...heheheh

    Aku dah tepek tapi kat http://cutplusew.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free counters!

Total Pageviews