Wednesday, May 12, 2010

Crochet Baby Set

Ahh, lega....akhirnya berjaya juga saya menyiapkan crochet baby set ni..walaupun ambil masa hampir sebulan lamanya...he2..tkpelah,yang penting siap juga kan?
Baby set ni bukan untuk saya (Aleesya dah tak baby dah..:), tapi ditempah oleh En Hasrul (rakan sekerja saya) untuk anak saudaranya yang pertama, baby Eisyal Naazneen.Kalau nak tahu, Hasrul ni memang excited sangat2 dengan kehadiran anak saudara pertama dia ni.Sebab tu sebelum baby lahir lagi dia dah tempah kat saya baby set ni...harap2 Hasrul suka lah dengan hasilnya ni ye..
Baby set ni ada sweater,kasut dan topi.Semuanya kaler pink...(he2,suka sgt..).Kaler ni saya sendiri yang pilih,sebab Encik yang menempah ni cakap suruh saya pilih kaler yang sesuai dan cantik untuk baby girl...(emm,kalau baby girl,of course la saya pilih pink..)
Lama jugak lah saya ambil masa nak menyiapkan baby set ni....bukan apa,busy dengan kerja2 lain dan kekangan masa yang melanda diri ini..(cewah..).Nasib baik lah Hasrul ni sabar menunggu..

Oklah,stop sini dulu ye,sebab nak sambung tengok badminton Piala Thomas...yeyeh..semangat Malaysia Boleh ni!!!

11 comments:

  1. OMG cutenyer...!!! love the colour and love the set.. *biler ler saya bley upgrade to crochet anything wearable..uhuhuh*

    ReplyDelete
  2. Aisyah, tq so much!:)

    Sue,saya pun baru je belajar crochet benda2 yang wearable ni.selalu buat doilies je..bila berjaya siap, mmg seronok sgt tak terkata!try lah...he2

    ReplyDelete
  3. wahhh kagum... congrats dear...

    ReplyDelete
  4. Salam Lia... comey nyer u buat semua nii.. Bila Sue nak pandai buat camni.. xpandai nk baca note crochet nii... yg buat skrg pn blaja kot youtube... huhuhuhu..

    ReplyDelete
  5. tq Sue..saya pun baru je pandai baca note crochet tu..belaja kt internet ni juga..mula2 mmg susah nak faham.bila dh biasa nt oklah..

    ReplyDelete
  6. Salam Lia,

    Cantik dan kemas crochet Lia. Saya pun baru belajar buat baju crochet utk bakal anak kedua. Jom singgah blog saya pulak.

    ReplyDelete
  7. cantik cantiikkk...^_^

    ReplyDelete
  8. akak, sy pun bru belajar mengait..seronok nye..leh tak akak kongsi pattern yg akak guna?if u dont mind la :)

    ReplyDelete
  9. fiszah_pjo; sukanya jumpa org yg sama minat ni..mengait ni mmg seronok dan asyik...he2
    ni link utk pattern crochet baby set ni:
    http://www.members.shaw.ca/b.e.webb/crchst6mth.html

    ReplyDelete
  10. slm,

    kalu nk set baby (4mth)nh utk boy (tukar biru) leh kan. leh saya tau brape harga dan kalu leh nk hat with visor punya.

    aida.delyla@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free counters!

Total Pageviews