Sunday, May 16, 2010

Crochet: Earflap hat for little girl

Hari ni 16 Mei 2010.Jadi di hari yang mulia ini, saya ingin mengucapkan
"Selamat Hari Guru"
kepada semua insan yang bergelar guru, khasnya kepada semua guru yang pernah mendidik saya, semua rakan2 guru yang pernah bertugas bersama2 dengan saya, kaklong saya (cikgu Rodita) dan yang paling istimewa buat suamiku yang juga seorang guru...(macam ucapan hari raya daa..)
Di hari Guru yang indah ini, di kala saya ditinggalkan bersama Aleesya (abah Aleesya jadi photographer kat Putrajaya, dah 4 hari tau kena tinggal...isk..isk..), saya pun teringatlah permintaan kaklong saya minta saya buatkan earflap hat untuk anak dia baby Sofea.So, dalam keboringan ini, akhirnya berjaya juga saya menyiapkan earflap hat ni. Gabungan warna merah dan pink.Untuk tali saya tambahkan 2 biji pom pom supaya lebih menarik.Emm.ok tak?saiz main agak2 je ni..dan disebabkan tak ada model yang boleh menggayakannya, terpaksalah pinjam kawan Aleesya jap untuk pakai topi ni...boleh Aleesya ye..hehe

4 comments:

  1. hello dear..

    lawatan balas.. n plus mencari kawan2 yang sama minat - crochet.. hehe

    and i found one ;)

    btw, i love the combination color.. and really love the flower.. canteks

    ps.. i add u one of my craft blogger list.. hope u can add me as well

    thanks
    E

    ReplyDelete
  2. ezyane,nice to meet u too...seronok jumpa kawan yang ada minat yang sama ni kan?thanks for the comment...

    ReplyDelete
  3. mcm seswai sgt dipakaikan kat doll tu.. very cute esp the ear flap part.. teringat pocoyo.. *grin*

    ReplyDelete
  4. sue; hehe..dh takde model terpaksa pinjam kawan aleesya ni haa...a'ah,macam pocoyo plak,tapi pocoyo kaler biru (yg ni pocoyo girl..hihi)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews