Tuesday, December 25, 2012

Introduce...our little prince...:)

Assalamualaikum semua...
Alhamdulillah.....syukur kepada Allah S.W.T kerana masih lagi diberi kesempatan untuk bertemu dengan anda semua di alam maya ni...^_^.....setelah hampir 2 bulan saya menyepi (menyepi bersebab ni..)....he2..

Tengok tajuk kat atas tu rasa2nya dah tahu saya pergi ke mana kan...
Ya, saya dah pun selamat melahirkan anak yang ke-2 pada 14/11/2012 (hari rabu).....baby boy dengan berat 3.5kg tepat jam 3.15 pagi...lebih kurang je angka tu kan...hi2...putera kami ni  diberi nama Afifin Mueez..maksudnya yang mengetahui dan dilindungi......aminnnnn.
Inilah putera kami, Afifin Mueez...
gambar ni baru je beberapa jam lepas lahir...

Yang menariknya, tarikh lahir baby Mueez ni betul2 pada tarikh EDD, 14/11/12...saya dah bersedia awal, ingatkan lebih kurang macam kakaknya dulu, lahir awal 2 minggu....tapi nampaknya adik Mueez ni suka duduk kat dalam perut mama lama2....hehe...;)
Saya bersalin di Hospital Temerloh. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan nurse2 & doktor2 kat sana semuanya baik2 belaka serta layanan yang diberi pun sangat memuaskan....terima kasih banyak2 pada semua yang terlibat ye....(cewah...macam menang award pulak...ahaks..;)

Pengalaman bersalin? rasanya tak payah citer lah ye....sebab dah banyak dah blog2 dan mummy2 yang cerita pengalaman bersalin diaorang....tapi, percayalah....pengalaman nilah yang paling indah bagi seorang wanita walaupun sakitnya tak terkata.......betul tak? :))

Ok, nak tengok lagi tak gambar baby Mueez?

yang ni umur lebih kurang 2 minggu...
yang ni cukup2 sebulan...pipi dah mula tembam...hihi
 yang terkini...adik Mueez dah botak... lepas majlis cukur dan akikah kat rumah MIL...
haa...yang ni, model tetap saya, kakak aleesya, posing dengan adik Mueez...;)

Hari ni umur adik Mueez dah 42 hari....insyaAllah 2 hari lagi habislah pantang saya 44 hari......yeayyy!!! amboih2...seronoknya dia...he2...dan yang laaaaagi best, cuti bersalin saya tak habis lagi tau...lepas cuti tahun baru cina nanti baru saya kembali ke sekolah...harap2 sempatlah nak siapkan mana2 projek mengait yang tertangguh dulu2...dan juga nak mencapai angan2 yang macam2 ada kat dalam kepala ni....nak buat itu, nak buat ini...heheh...;)

Oklah, sampai sini dulu....kalau ada masa ataupun projek baru nanti saya update lagi ye...babai semua...:D

8 comments:

  1. Tahniah Lia! Comel baby you. Nama pun sedap. Ha ha lepas ni kena la mengait benang color biru pulak ye utk Afifin :)

    ReplyDelete
  2. aida; thanks...he2...itulah,utk adik ni xboleh la nak pinky2 lagi...:)

    ReplyDelete
  3. Tahniah Lia. Dpt baby yg comel.Lepas ni rajin rajin update hasi kait ye. Suka tengok blog ni...

    ReplyDelete
  4. Tahniah cik lia... :D

    Seronok kakak dapat adik ek... :)
    Selamat menghabiskan cuti bersalin dengan pelbagai projek.. hihihi...

    ReplyDelete
  5. tahniah akak :-)
    welcome to the world little prince~

    ReplyDelete
  6. comelnya mueez...lepas tahun baru cina, sambung keroje le plak eh akak...

    lama tak tengok hasil kaitan akak...hehehe

    ReplyDelete
  7. thanks semua...:)insyaAllah lepas ni kalau baby tak kacau mama dia, boleh lah update hasil2 kait yang terbaru...:D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free counters!

Total Pageviews