Friday, September 05, 2014

Barut baby girl

Assalamualaikum...

Hari ni hari Jumaat...esok cuti...yeay!! he2...macam budak2 je kan tak sabar nak cuti....;)


Inilah ceritera hari ni.....barut baby....bukan saya punya tapi kakak saya punya, yang baru je bersalin 31 Julai lepas..lebih kurang sebulan lebih dah umur babynya....kalau tengok pada warna barut ni, mesti dah boleh agak jantinanya kan? mestilah baby girl......hihihi....
Ada 6 helai semuanya...ni je yang sempat jahit....kain ni kakak saya yang beli. Dia beli warna pink dengan biru....warna biru baru je siap jahit tapi tak sempat nak snap gambar....takpelah, kita layan warna pink je lah ye...:)

 Saya jahit 3 helai yang corak polkadotnya sebelah luar, dan 3 helai lagi corak bunga2 pulak kat sebelah luar.....variasi la sikit kan....:)

Kita main tukar2 je corak dia...hehe...

Tali ni beli yang dah siap je, sebab nak cepat.....yang ni okla jugak...nampak kukuh....masa buat barut si Mueez dulu, saya jahit sendiri talinya.....sebab saya tak berapa berkenan tali barut yang dah siap ni biasanya tak tahan....cepat berbulu....


 Inilah dia 6 helai barut comel yang dah siap.....tapi baby comelnya tak ada gambar.....nanti la saya update kalau dah ada gambarnya....:)

9 comments:

  1. cantik.
    dulu2 tak byk pilihan...putih sepanjang masa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks fazianbatrisyia.....org dulu2 suka guna kain putih utk buat barut mungkin senang nampak dan senang cuci kalau kotor kan....tp kita skrg nk yg ceria2 gitu....😃

      Delete
  2. tq MamaD! kena buat sweet2 sebab untuk baby girl...:)

    ReplyDelete
  3. rowena isabel, saya guna kain cotton biasa je...beli kat nagoya...

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum...
    sis boleh bagi ukuran barut baby ni dan tali tu beli kat mana?

    ReplyDelete
  5. hai...bole tau beli tali kat mane? saya mmg amek tempahan barut, tapi slalu gune tali putih je...klo dpt y kaler2 mcm ni mcm menarik je plak kan..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya beli tali tu kat kedai jahit biasa je....ada dua kaler je, putih dan pink..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free counters!

Total Pageviews